Pazarlama alanında kısa zamanda büyük etki yaratan ve herkesin iştahını kabartan dijital pazarlama sektörü sürekli büyüyüp genişlerken önemli noktaları göz önünde bulundurmadan atılan kullanıcıların strateji ve kampanya hataları yapabildikleri görülüyor.
Şirketlerin ve markaların öncelikle dijital dünya için bir bütçe ayırmaları gerekiyor ki bu tek başına yeterli değil. Değişmekten ve farklılıklardan korkmamak, aylık pazarlama bütçesini yeni fikirler ve teknikler için kullanmak da önemli. Açılan web sitelerinin mobil kullanım için uygun olmasına dikkat edilmemesi de dijital pazarlama hataları arasında yer alıyor. Sitelerin mobil tabanlı olmaması milyarlarca mobil telefon kullanıcısını göz önünde bulundurmamak demek ki bu gerçekten anlaşılabilir bir hata değil.
Flash formatındaki web siteleri yavaş işliyor ve bu da kullanıcıların memnuniyetsizliğine yol açıyor. Flash tabanlı tasarım görsel açıdan zengin bir görünüm sağlamakla beraber ziyaretçiye zaman kaybettirerek olumsuz bir izlenim yaratabiliyor. Markaların Twitter, Facebook, Linkedin, Instagram, Google Plus, YouTube gibi sosyal medya platformlarındaki hesaplarını yönetecek profesyonellere yatırım yapmamaları da sosyal ağlardaki pazarlama çalışmalarındaki başarılarını etkiliyor. 10/90 kuralı gereği başarılı bir web sitesi oluşturabilmek için bütçenin yüzde 10’unu web araçlarına, yüzde 90’ını ise sosyal medya uzmanı, moderatör ve analist gibi insan kaynaklarına ayırmak gerekir. Sektöre SEO olmadan atılmak da ciddi dijital pazarlama hataları arasında yer alıyor. Bir başka çok önemli nokta ise pazarlama çalışmalarını düzenli olarak ölçümlemeyi ihmal etmemek. Geri dönüşlerin bu ölçümlerle ortaya çıkarılması firmalara web sitelerinde ne yapıp ne yapmamaları gerektiğini anlama avantajı kazandırıyor.
Web sitesi içeriği hem markanın kendini iyi ifade etmesini, hem de müşterinin her şeye kolayca ulaşabilmesini hedefleyerek oluşturulmalı. Doğru içerik ve doğru tasarım kullanıcıları doğrudan etkileyen unsurlar arasında yer alıyor. Dijital kampanyalarda web sitesinin tutabileceği sözler verilmesi de çok önemli. Büyük vaatler içeren bir kampanyayla sitenizin ziyaretçi trafiğini arttırabilirsiniz, fakat bu vaatleri yerine getiremeyecekseniz kullanıcılar kandırıldıklarını düşünecek ve markanızdan soğuyacaktır. Şirketlerin web sayfalarının ve blogların dolu ve canlı olması, ayrıca mutlaka kullanıcıları sosyal medyadaki fan sayfalarına yönlendiren bağlantılar içermesi gerekiyor.
Başarıyı sadece yaratılan etkiyle, sayfa görüntüleme ve tıklanma sayılarıyla ölçümlemek de dijital pazarlama hataları arasında yer alıyor. Daha iyi bir bakış açısı kazanmak ve daha başarılı olmak için bu ölçümlere devamlı etki, müşteri bağlılığı, karşılıklı konuşma oranı gibi ölçümler de eklenmeli. Firmaların sosyal medyadaki sayfalarını bir nevi basın bülteni yayımlama aracı gibi kullanmaları da doğru bir strateji değil. Daha etkin bir pazarlama için kullanıcılarla iletişim kurmak, bir konuşma başlatabilecek sunumlar yapmak gerekiyor.