Instagram’da marka yönetimi konusunda başarılı olmak için bazı inceliklere dikkat etmek gerekiyor.
Başlangıçta fotoğraf paylaşımına dayanan bir ortamken zamanla daha geniş kullanım olanakları barındıran bir sosyal medya platformuna dönüşen Instagram’da marka yönetimi konusunda başarılı olmak için bazı inceliklere dikkat etmek gerekiyor. Sosyal mecralardaki pazarlama uygulamalarında infografik ve görsel kullanımının artmasıyla beraber markaların Instagram’a gösterdiği ilgi de arttı. Etkin bir Instagram kullanımı için platformda paylaşılan görsellerle mesajların marka kimliğini ve kurum kültürünü doğru ve çarpıcı bir biçimde temsil etmesini sağlamak gerekiyor. Bunun için yaptığınız işi, müşterilerinizi, ürün ve hizmetlerinizi ve düzenlediğiniz etkinlikleri eğlenceli ve etkileyici görseller aracılığıyla tanıtabilirsiniz.
Hedef kitlenizin taleplerini belirleyip ve buna yönelik paylaşımlar yaparak ve etkinlikler düzenleyerek takipçi sayınızı ve takipçilerle iletişiminizi arttırabilirsiniz. Kullanıcıların beğendikleri fotoğrafları oylamaları ve aralarından bir kazanan belirlemeleri üzerine kurgulanan fotoğraf yarışmaları Instagram ortamının popüler uygulamalarından biri haline geldi. Başarılı teknoloji şirketi Sony bazı kampanyalarında bu tip yarışmaları kullandı ve kayda değer bir başarı yakaladı. Takipçilerinizin ilgisini çekecek, onlarla etkileşiminizi arttıracak etkinlikler düzenlemeniz markanıza olan ilgiyi ve bağlılığı arttıracaktır. Etkili Instagram kullanımı için fotoğraf paylaşımlarınızın ilgi çekici ve insanlarda sizi tekrar ziyaret etme isteği uyandıracak paylaşımlar olmasına dikkat etmelisiniz. Takipçileriniz için yarışma, promosyon ve indirimler düzenleyebilir; onları paylaşımlarınıza yaptıkları katılım için ödüllendirebilirsiniz. İnternet ortamında kullanıcılar her şeyi hızla tüketiyor; bu şartlar altında başarılı olmak için paylaşımlarınıza yeni, orijinal, yaratıcı, çarpıcı unsurlar eklemeniz büyük önem arz ediyor. Facebook, Twitter, Linkedin, Google plus ve Instagram gibi popüler ağlarda denenmiş yöntemleri kullanmanın yanında bunlara yenilikler de eklemelisiniz.
Müşteri bağlığını arttıracak çalışmalar yapmak etkin Instagram kullanımı için en önemli silahlarınızdan biridir. E-tcaret ve her türlü pazarlama/satış amaçlı web etkinliklerinde başarılı olmanın en temel kurallarından biri müşteri odaklı çalışmaktır. Takipçi ve müşteriler marka bilinirliğinin olumlu veya olumsuz yönde artmasını sağlayacak haberleşme araçları olarak düşünülebilir. Sosyal ağlardaki hesaplarınızda samimi, sıcak, dürüst ve ilgili bir tavır sergilemek marka yönetimi konusunda başarılı olmanızı sağlayacaktır. Müşterilerinizin markanıza dair negatif veya pozitif değerlendirmelerini öğrenir ve dikkate alırsanız sunduğunuz ürün veya hizmeti doğru yönde geliştirmeniz mümkün olur. Instagram üzerinden yaptığınız fotoğraf paylaşımlarında marka değerlerinizi tanıtmak ve sevdirmek için müşteri deneyimlerini de sergileyebilirsiniz.
Düzenlediğiniz/katıldığınız konferans, sunum, fuar vb. etkinlikleri Instagram üzerinden görsellerle paylaşmanız hizmetlerinizin daha bilinir hale gelmesini ve müşteri çekmenizi kolaylaştırabilir. Platform kullanıcıları hashtag kullanarak konferans vb. etkinliklerde yaşananları diğer Twitter ve Instagram kullanıcılarına tweet’ler veya görsellerle anlatabiliyorlar.