Dijital ortamda kişi veya kurumların itibarını yönetmek bilişim hukuku ve online müşteri ilişkileri gibi konularda da bilgili olmayı gerektiriyor.
Marka, birey, servis kurum veya kuruluşların internet ortamındaki algı ve krizlerinin yönetilmesi olarak tanımlanan online itibar yönetimi birçok sosyal medya ajansı tarafından sadece seo çalışmaları veya sadece sosyal mecralarda hesap takibi olarak algılansa da aslında çok daha geniş bir konu. Dijital ortamda kişi veya kurumların itibarını yönetmek bilişim hukuku ve online müşteri ilişkileri gibi konularda da bilgili olmayı gerektiriyor. Facebook, Twitter, Linkedin, YouTube, Google plus ve Pinterest gibi mecralarda markanızı ve saygınlığınızı korumanız insanların gözündeki tüzel veya özel değerinizin yükselmesine yol açıyor. Online itibarın zedelenmesi durumunda ise gözden düşme, iflas, depresyon ve krizler yaşanabiliyor.
İnsanlar bir firmayı veya markayı internet üzerinden araştırdıkları zaman karşılarına çıkan şey sadece web sitesi veya Facebook’taki sayfa olmuyor. Doğru veya asılsız yorumlar, sıralamalar, forumlar, bloglar ve başka ne varsa birkaç saniye içinde önlerine dökülüveriyor. Bunun yanı sıra dijital ortamda bir kişinin söylediği bir şey; bir beğeni ifadesi, eleştiri, yorum veya şikayet kısa sürede binlerce, milyonlarca kişi tarafından duyulabiliyor. Online itibar yönetimi konusuna gereken önemi vermeyen ve sosyal medyada kriz yönetimi için planı olmayan bireyler ve firmalar olumsuz durumları doğru yönetemediklerinde reel ortama kıyasla çok daha hızlı ve yıkıcı bir prestij kaybı yaşayabiliyor. İnternetteki itibar kaybını her zaman dedikodu veya şikayetlere kurban gitmek olarak düşünmemek gerek. Sitelere dadanan kötü niyetli çerezler veya başka internet zararlıları da Google ve diğer arama motorları nezdindeki itibarınızın düşmesine yol açabilir. Dijital itibar konusunda yardım almıyorsanız bu düşüşün sebeplerini anlamamanız da mümkün. Oluşturmak için gayret sarf ettiğiniz, üstüne titrediğiniz saygınlığınıza internet ortamında herhangi biri veya rakipleriniz tarafından kısa sürede zarar verilebilir. Bu yüzden online itibar yönetimine önem vermek ve bütçe ayırmak gerekiyor.
Siz uyurken veya tatildeyken ya da hastayken de faaliyet halinde olan internet ortamında her gün ve her saatte hakkınızda olumlu veya olumsuz içerikler yayınlanabilir ve bunların yayılması çok kısa sürer. Bu yüzden online itibar yönetimi farklı tipteki krizlere hazır olmayı, büyük bir hızla çözüm üretip harekete geçmeyi gerektiriyor. Dijital dünyada itibar yönetiminin doğru ve sağlıklı olması için kurum, şirket veya markanın halkla ilişkiler ajansının yönetiminde ve dijital ajans desteğiyle yapılması gerekiyor. Marka ve dijital ajansın sorumluluğu paylaşarak ve iyi bir görev dağılımı yaparak beraber çalışması dijital itibar yönetiminin daha doğru bir şekilde yapılmasını sağlıyor.