Kullanıcının dikkatini çekerken aynı zamanda onu eğlendirmeyi de amaçlayan viral pazarlama için etkileyici ve eğlenceli videolar, infografikler, online oyunlar ve daha birçok yaratıcı yöntem kullanılabilir.
Başlangıç olarak Facebook, Twitter, Linkedin, Pinterest, Instagram, YouTube ve Google plus gibi sosyal medya ortamlarındaki kullanıcılarda paylaşma isteği uyandıracak çarpıcı içerikler oluşturmak söz konusudur. Nihai hedefse bu içeriklerin insanlar arasında bir virüs gibi yayılmasını sağlamaktır. Viral etki oluşturmak amacıyla girişilen bir tanıtımın yayılma başlama şekli çok önemli olduğundan işlemi başlatacak kişilerin sosyal mecralarda kalabalık bir takipçi kitlesi olan, neler yaptığını çok sayıda kullanıcının merak ettiği kişiler olması gerekir.
Sosyal medyada viral pazarlama yapmak; yani yaratılan içeriğin virüs gibi yayılmasını sağlamak için etkenlerin büyük bir titizlikle ve çok düzgün bir şekilde birleştirilmesi gerekir, ondan sonrası ise şansa kalır. Öncelikle hedef kitlenizi tanımalı ve anlamalı, onların dikkatini neyle çekebileceğinizi bulmalısınız. İçeriğiniz sorunsuz ve kolayca paylaşılabilmelidir. İçeriğinizin etkili olabileceği sosyal ağları doğru tespit etmeniz önemlidir. Etkin bir viral marketing için başta iPhone olmak üzere mobil uygulamalara yakın durmalısınız. Ziyaretçi trafiğinin birden artabilecek olmasına hazır olmalı, içeriğinizi çok daha ilgi çekici hale getirmek için popüler insanlarla röportaj yapmalı veya onları da kampanyanıza dahil etmenin bir yolunu bulmalısınız. Böylece o ünlü kişilerin mevcut kitlesinden siz de yararlanabilirsiniz.
Blogcuların içeriğinize hemen kendi sitelerinde de yer verebilmelerini sağlayacak yolları oluşturmalısınız. Müşterilerinizi ve blog kullanıcılarınızı verinizden haberdar etmeli ve onları paylaşım için teşvik etmelisiniz. Viral pazarlamaya başlangıçta ne kadar büyük bir kitleyle başlarsanız virüs etkisi de o kadar güçlü olacaktır. Bunu sağlamak için yaymak istediğiniz bilgilerle ilgilenebilecek, şirkete/markaya bir şekilde katkı sağlamış kişilerin listesini yapmalı ve içeriğinizi sunacağınız gün bunu hepsine bildirmelisiniz. Bu insanlara önceden içeriklerini paylaşmak vb. jestler yaparsanız bu konuda daha iyi geri dönüş alabilirsiniz.
Sosyal medyada viral pazarlama işinde başarılı olmanın yollarından biri de ünlü birinin içeriğinizle ilgili bir tweet atmasını sağlamaktır. Kampanyanız üzerinden bazı ödüller vermek ve içeriği özelleştirmek de siz bu yolda başarıya götürebilecek etkenlerdir. Kullanıcı arkadaşlarına daha önce görmedikleri bir içeriği sunmayı tercih eder. Birçok kişinin önceden gördüğü bir içerik paylaşma arzusu uyandırmaz. İçeriğinizin sadece belirli bir süre için ulaşılabilir olması paylaşılmaya değer olması kadar önemlidir. Bu kullanıcıları motive eder ve paylaşımı ertelemelerini büyük ölçüde önler.
Web ortamında çok fazla miktarda yanlış bilgi olduğunu göz önünde bulundurmalı ve içeriğinizin doğruluk kontrolünü yaparak tamamıyla gerçeğe dayalı olduğundan emin olmalısınız. Bu içeriğin bir makale olduğunu varsayarsak makaleniz popüler bir fikrin ayrıntılı açıklaması şeklinde olabilir veya daha tartışmaya açık ve çelişkili bir bakış açısına dayanabilir. Her iki durum da takipçilerinizi yorum ve paylaşım yapmak için motive eder. Hangi bloglarla bağlantı kurmanın sizin için faydalı olacağını tespit etmelisiniz. Bir diğer önemli nokta da içerik sayfanızın görüntülenme sayısını arttıracak yöntemleri uygulamaktır. Görüntülenme sayısı belirli bir orana ulaştıktan sonra içeriğinizin organik hale gelmesi neredeyse kendiliğinden gerçekleşir.