Günümüzde birçok kurum sosyal medya hesaplarını proaktif bir biçimde yönetiyor veya bir sosyal medya uzmanı aracılığıyla yönettiriyor.
Ayrıca sosyal mecralarda firma veya marka hakkında yapılan konuşmalar sosyal medya takip yazılımları ile anlık olarak izleniyor. Bütün bunların amacı yaşadığımız zamanlarda çok önemli bir hale gelmiş olan sosyal medya optimizasyonu işini en iyi şekilde yapabilmek.
Arama motoru devi Google sosyal medya platformlarıyla arası iyi olan sitelere sıralamada öncelik tanıyor. Bu konunun giderek daha önemli bir hal almasının sebebi internet kullanıcılarının sosyal ağlarda yaptıkları arama faaliyetlerinin çeşitlilik ve hacim açısından her gün biraz daha artması. Facebook, Twitter, Linkedin, Pinterest, YouTube ve Google plus gibi sosyal mecraların gücü kendini göstermeye başladığından bu yana ürün ve hizmetlerin sosyal ağlar üzerinden tanıtılmasının önemi artıyor. Firmaların bu alanda profesyonel hizmet almaları tavsiye ediliyor, çünkü bazı kullanıcılara kolay gibi görünen bu iş aslında oldukça zahmetli ve zaman alıyor. Web siteleri ve bloglarda paylaşılan içeriklere sosyal ağlarda paylaşılmalarını sağlayacak butonlar eklemek bu içeriklerin sosyal mecralardaki takipçilere anında ulaşmasına ve viral etki ile kullanıcılar arasında süratle yayılmasına yol açıyor. Reklamını yapmak istediğiniz ürün veya hizmetin kısa sürede çok sayıdaki sosyal medya kullanıcısına ulaşmasını sağlayacak çalışmaların tamamı olan sosyal medya optimizasyonu günümüzde etkin bir marka yönetimi yapmanın olmazsa olmaz şartları arasında saylıyor.
Sosyal mecraların popülaritesi azalmak bir yana dursun giderek artacak gibi görünüyor. Yurt dışında ajanslar tarafından sağlanan önemli ve profesyonel bir hizmet olan online itibar yönetimi hizmetinin en önemli unsurunun arama sonuç sayfalarının optimize edilmesi olduğu söylenebilir. Göründüğü kadar kolay olmayan bu işlem derin bir arama motoru optimizasyonu yani seo bilgisini de gerektiriyor. Bu yüzden firmanızın veya markanızın gerek arama motorları sıralamasında gerekse sosyal ağlarda itibarlı bir hale gelmesini istiyorsanız profesyonel bir sosyal medya uzmanıyla veya ekibiyle çalışmanız tavsiye ediliyor.
Kullanıcılara bilgi veren, onları sıkmayan özgün ve kaliteli içerikler SEO konusunda olduğu gibi SMO konusunda da büyük bir öneme sahip. Düzgün, anlaşılır bir ifadeyle hazırlanıp kaliteli görsellerle; resim, infografik ve videolarla zenginleştirilmiş içeriklerde anahtar kelime kullanımı konusuna da dikkat etmek gerekiyor. Web sitenizi düzenli olarak güncellemeli fakat çok sık içerik girerek ziyaretçileri boğmaktan kaçınmalısınız. Kullanıcıları içeriklerinizi tavsiye etmeye yönelten `beğen` ve `paylaş` butonları sosyal medya optimizasyonu yapmanız için son derecede önemli araçlar. Zamanla içeriklerinizi pek çok sosyal platformda paylaşılır bir hale getirebilirseniz arama motorları bu durumu pozitif bir şekilde değerlendirecek ve sitenizin seo puanını arttıracaktır.
İnsanların konu ve içeriğinizle ilgilenmesini sağlayacak stratejiler geliştirmeniz sitenizin üst sıralara taşınmasında etkili olacaktır. Hedef kitlenizi çok iyi analiz etmeli ve onlara en çok ihtiyaç duydukları ve ilgilendikleri şeyleri en iyi biçimde sunmalısınız. İnsanların firmanızı güvenilir ve itibarlı bir firma olarak tanıması önemlidir; bunu sağlamak için onlara doğru bilgiler sunmalı ve yapabileceğiniz şeyleri vaat etmelisiniz. Ziyaretçilerinizi eğlendirecek oyun ve anketler, avantajlı kampanyalar markanıza duyulan sempatiyi arttırır.
Daha sonra size sıkıntı verecek işlere imza atmak istemiyorsanız acele etmemeli, özellikle markanızı web ortamına taşımaya yeni başlıyorsanız kullanıcılarınızı tanıyarak yavaş yavaş ilerlemelisiniz. Hootsuite, Wildfire Social Media Monitor, Twazzup ve Yahoo Alert gibi sosyal medya yönetimi araçları size detaylı veriler ve veri analiz raporları sunarak sosyal ağlardaki hesaplarınızı yönetmenizi kolaylaştırır.