Facebook’un müşterilerle iletişim kurmak ve dijital pazarlama yapmak için çok önemli bir araç olduğu kimsenin reddetmediği bir gerçek.
Bu popüler sosyal medya platformunun doğru biçimde kullanılması etkin bir marka yönetimi yapmanın olmazsa olmaz şartları arasında. Doğru bir şekilde doldurulmuş resimli ve ilgi çekici bir profil ile geniş bir arkadaş çevresi oluşturmak iyi bir başlangıç yapmanın öncelikli unsurları. Profilinizde işle ilgili ve profilinize değer katacak kişilerin bulunması Facebook’da marka yönetimi yaparken hedefe ulaşmanızı kolaylaştıracaktır. Facebook grupları da işinizi geliştirmeniz açısından faydalıdır; sektörünüzle ilgili gruplara katılmalı ve katıldığınız gruplarda faydalı bilgi paylaşımlarında bulunarak gruba değer katmalısınız. Profilinizi oluşturduktan sonra kendiniz de bir grup kurabilirsiniz. Bu noktada yaratıcı olmaya çalışmalınız; grup isminin orijinalliği bile hedeflediğiniz ilgiyi kazanmanız konusunda işinizi kolaylaştırabilir. Konuyla ilgili olan insanların katıldığı faydalı bir ağ aynı zamanda ürün ve hizmetlerinizi tanıtabileceğiniz bir kanal olacaktır.
Facebook’da marka yönetimi yaparken attığınız her adım ilişkileri çoğalmaya ve güçlendirmeye yönelik olmalı. Bunu sağlamak için başkalarının profillerine yorum yapmalı ve faydalı olabilecek konuların linkini bırakmalısınız. Bunu düzenli olarak yaparsanız başkaları tarafından fark edilme şansınız artar. Hızlı ve sürekli bir paylaşım ortamı olan Facebook sayfaları müşterilerden sunulan ürün ve hizmetler hakkında geri dönüş almak için de kullanılabilir. Kritik konular hakkında müşterilerin fikrini alarak işi o çerçevede organize etmek akıllıca bir iş geliştirme yöntemidir. Şirket bloğunuzu Facebook profilinizle paralel kullanmalı, RSS ayarlarını yaparak bloğunuzda paylaştığınız içeriklerin Facebook’daki sayfanızda da görünmesini sağlamalısınız.
Facebook’daki profiliniz firmanızın web sitesi ve bloğundan daha çok ziyaret ediliyorsa ki bu mümkündür; profilinizde web siteniz ve bloğunuzdaki içeriklerin linklerine yer vererek durumu fırsata çevirebilirsiniz.
Facebook’da her sektörle ilgili pazar bilgileri bulabilirsiniz. Bu konuda araştırma yaparak, farklı profilleri ziyaret ederek, gruplara katılıp tartışma konularına dahil olarak ve hayran sayfalarına yorumlar bırakarak hem sektörünüzü takip edebilir, hem de kendi profilinize yeni ziyaretçiler kazandırabilirsiniz. Sektördeki kanaat önderlerini tespit edip onları arkadaş listenize eklemeniz ve bağlantı kurmanız da Facebook’da marka yönetimi yaparken atmanız gereken adımlardan biridir. Bir diğer güçlü strateji ise kanaat önderi olmaya çalışmaktır. Sektörünüzle ilgili bilgi ve tecrübelerinize güveniyorsanız bunları paylaşarak kitlenizde organik bir büyüme olmasını sağlamanız mümkündür. Başkalarına yol gösterecek bilgi ve deneyimlere sahipseniz bunu sergileyin; bundan faydalanmak isteyen kişiler sizi ekleyecek ve takip edecektir.
Facebook platformundaki rakiplerinizi belirlemek ve takip etmek size ciddi faydalar sağlayabilir. Böylece işinizi ve sayfanızı geliştirmenize yarayacak bilgiler edinebilir, başkalarının yaptığı yanlışlardan dersler çıkarabilirsiniz. Facebook’da marka yönetimi yaparken yarışma ortamı yaratmak, önemli müşterilere ve çalışanlara arada bir sanal hediyeler göndermek, buluşmalar organize etmek de ilgi çekmenizi, çevrenizi genişletmenizi ve hedef kitlenize ulaşmanızı kolaylaştıracak yöntemlerdir. Sektörünüzle ilgili veya ilgisiz olsun başka markaların hareketlerini, başarılı olmak için neler yaptıklarını ve yaşadıkları kötü tecrübeleri takip etmeyi unutmayın. Böylece sosyal medya hataları ve sosyal ağlarda kriz yönetimi konusunda da teorik bilgi sahibi olabilirsiniz. Sosyal mecralarda olumlu veya olumsuz şeyler büyük bir hızla yayıldığından farklı durumlar hakkında fikir sahibi olmak yararınıza olacaktır.
Facebook’da iş ilanı da yayınlayabilirsiniz. Bu şekilde işinizi büyütmenize yardımı olabilecek kişilere ulaşma şansınız artacağı gibi ilanınıza başvuran kişilerin profillerini inceleyerek onlar hakkında bazı bilgiler edinebilirsiniz. Bu kalabalık ortamda ürün ve hizmetlere dair bir soru-cevap bölümü oluşturmanın da size faydası olabilir. Böylece aynı sorulara cevap arayan kişiler sayfanızı ziyaret edecektir. Giderek daha önemli bir hale gelen Facebook reklamları da hedef kitlenizle buluşmanızı sağlayacak araçlar arasındadır.
Kuşkusuz farklı sektörler için farklı stratejiler uygulanması gerekir. Bu öneriler Facebook platformunda uygulanabilecek genel stratejilerdir; içlerinden sizin işinize yarayacak olanlara daha çok önem verip diğerlerini eleyebilir veya onların çok üstünde durmayabilirsiniz. Ayrıca kendiniz de yeni stratejiler oluşturup deneyebilirsiniz. Yaratıcı ve eğlenceli olmak sadece Facebook’da değil Twitter, Linkedin, Pinterest, Google plus, YouTube gibi sosyal mecralarda da işe yarayacak bir özelliktir.