İnternet günümüzde kişiler, kurumlar, markalar, firmalar, ürünler, hizmetler hakkında fikir edinmek için en çok kullanılan kaynaklardan biri haline geldi.
Bunun sonucu olarak da online itibar yönetimi işinin doğru biçimde yapılması büyük bir önem kazandı. Bu konu muhtemelen gelecekte bugün olduğundan daha da önemli bir hale gelecek. Bu yüzden dijital itibar konusunda bilgi sahibi olmak ve web dünyasındaki adımları bu çerçevede atmak gerekiyor.
Dijital itibarı bir kişinin, markanın, şirketin, projenin veya online platformun internet ortamında olumlu bir algı yaratması ve iyi tanınması olarak tanımlayabiliriz. Bir satın alma süreci sırasında online arama sonuçları ve online haberlerden etkilenen insanların sayısı her gün biraz daha artıyor. Bu yüzden Facebook, Twitter, Pinterest, Linkedin, Google plus, Instagram, YouTube gibi sosyal medya platformlarında, açtıkları blog ve web sitelerinde bu konuyu dikkate alarak hareket eden kişi ve kurumlar web ortamından daha başarılı sonuçlar alıyor. Bu platformları doğru kullanamayanlar ise hedefledikleri geliri elde edememekten bir sosyal medya krizi sonrasında ciddi olarak itibar kaybetmeye kadar gidebilen olumsuzluklarla karşılaşıyor.
Dijital İtibar Oluşturmak İçin Sosyal Medya Optimizasyonu Da Yapılmalı:
Dijital itibar kişinin veya markanın güven endeksini doğrudan etkiliyor. İnternet ortamında insanların size bağlılık duymasını, ürün veya hizmetlerinizin satılmasını, gelirinizin artmasını istiyorsanız online itibarınızın oluşturulmasına, geliştirilmesine ve korunmasına yatırım yapmanız gerekiyor. Dijital itibarı zedelenen bir şirket iflas edebilir, popüler bir kişilik insanların gözünden düşebilir, yıllar önce yapılmış hatalar insanların veya kurumların karşısına çıkabilir. Bu yüzden web ortamında bulunma amacınız ne olursa olsun olumlu bir izlenim yaratmak durumundasınız.
Dijital itibarınızı oluşturmak için kendi adınızı taşıyan ve hakkınızdaki bilgileri paylaştığınız bir blog veya web sitesine sahip olmalısınız. Google ve diğer arama motorlarında üst sıralarda görünmek istiyorsanız arama motoru optimizasyonu ve sosyal medya optimizasyonu da yapmanız gerekir. Ayrıca ilgi alanlarınızla bağlantılı ve hedef kitlenizin yer aldığı sosyal mecraları tespit etmeli ve bu mecralarda da bulunmalısınız. Unutmamanız gereken nokta her türlü online platformda paylaştığınız içerik veya görsellerin itibarınızın bir parçası olarak her zaman sizi temsil edeceğidir. Paylaşımlarınızı mutlaka bunu göz önünde bulundurarak yapmanız gerekiyor.
Büyük Markalar Sosyal Medya Ajanslarından Yardım Almalı:
Dijital itibar yönetimi günümüzde bir sektör haline gelmiş durumda, öyle ki birçok kişi ve kurum bu işi profesyonel ajanslara yaptırıyor. Bu ajansların 2 ana işlevi olduğunu söyleyebiliriz: Kişi ve kurumlara ait olumsuz izleri ortadan kaldırmak ve arama sonuçlarında olumlu içeriklerin üst sıralarda görünmesini sağlamak. Bu çok kolay bir iş değil, çünkü internet hiçbir veriyi unutmuyor. Ayrıca web ortamında işler o kadar hızlı ilerliyor ki olumsuz içerikler ortadan kaldırılabilse bile birçok kullanıcı tarafından çoktan paylaşılmış olabiliyor. Sonuç itibarıyla özellikle popüler kişilikler ve büyük markaların bu konuda profesyonellerden yardım almasında fayda var. Kişilerin de online mecraları doğru bir şekilde kullanmayı öğrenmesi gerekiyor. Zira internet ortamında eğlence amacıyla paylaştığınız, belki varlığını bile unuttuğunuz bir fotoğraf veya video bir gün sizi üzecek bir şekilde karşınıza çıkabilir.
Dijital itibar kişi ve kurumlara şu avantajları sağlıyor: Geleneksel PR’ın online mecralarda da devam etmesini sağlamak, tüketicilerle bire bir bağlantılı olup daha iyi ilişkiler kurmak ve arama motorlarında üst sıralarda çıkmak. Gelecekte aktif internet kullanıcılarının karşısına daha sık çıkacak olan bu konuya şimdiden ciddi bir önem vermek gerekiyor.
Bu konuda elinizden geleni yaptığınızı düşünseniz de online mecralarda işler her zaman yolunda gitmeyebilir. Bu yüzden önceden bir sosyal medyada kriz yönetimi stratejisi hazırlamanız da gerekiyor. Çünkü kriz anında aceleyle verilen kararlar ve ani tepkiler durumu olduğundan daha kötü bir hale getirebilir. Atılan her adımda olası kötü sonuçlar da hesaplanmalıdır. Sosyal ağlarda yaşanan krizleri ve bunlara bulunan çözümleri, olumlu veya olumsuz sonuçları sürekli takip ederek de bu konuda fikir sahibi olabilirsiniz.