Kadınların alışveriş yapma ihtiyacı ve moda tutkuları, son yıllarda kadınların internet kullanım oranını da büyük oranda arttırdı.
Erkekler, interneti genel olarak iş amaçlı kullanırlarken, kadınlar için bu durum biraz farklıdır. Alışveriş, güzellik, moda, sağlık, diyet, dekorasyon, kısacası günlük hayatta bir kadının ilgilendiği ne varsa, internet kullanım amacı içinde de yer alıyor. Kadınlar da interneti ödev, iş, proje gibi işler için kullanıyor, ancak genel olarak kadınların internet kullanımı, daha çok bu tarz, kadınlara yönelik siteleri ziyaret ediyorlar. Kadınların alışverişe olan merakını ve düşkünlüğünü bilmeyen yok. Özellikle son yıllarda artan online alışveriş siteleri, kadınların daha çok internet kullanmasını sağladı. Tabi sosyal medya araçlarının da bunda payı büyük.
Kadınların İnternetten Alışveriş Yapmaları
Trendyol, Markafoni, N11 gibi alışveriş sitelerinin yanı sıra, fırsat siteleri de kadınların en çok ziyaret ettikleri internet sayfalarının başında geliyor. %70, %80’e varan indirim fırsatlarından yararlanmak isteyen kadınlar, bakım, yemek fırsatı, tatil fırsatı gibi seçeneklerden yararlanmak için bu siteleri ziyaret ediyor. Kadınların bilgi amaçlı en çok ziyaret ettikleri siteler ise moda, yemek ve sağlık siteleri oluyor. Günlük kıyafetler, sezonun trendleri gibi konular hakkında bilgi almak için moda sayfalarına göz atan kadınlar, sağlık sitelerini ise genellikle sağlık bilgileri ve diyet listeleri için ziyaret ediyor. Yemek sayfaları da kadınların internette en çok tıkladıkları sayfalardan biri oluyor. Yemek tarifleri, pratik bilgiler gibi bilgilere ulaşmak için yemek sitelerini ziyaret eden kadınların, gelişen internet hizmeti sektöründeki payı oldukça büyük.
Kadınların İnternet Kullanımı
Kadın ve erkeklerin her şeyde olduğu gibi, internet kullanımında da birbirlerinden farkı bulunuyor. Hayata bakışları farklı olan bu iki farklı insanın, tıpkı hayattaki alışkanlıkları gibi, internet alışkanlıkları da değişiyor. Bugün Türkiye’de 12 yaş ve üstü 25 milyondan fazla internet kullanıcısı var. Türk internetinde kadın kullanıcıların yeri büyük. Kadın kullanıcılar arasında özellikle öğrenciler ve çalışan kadınlar öne çıkıyor. Ancak artık, ev kadınları da internet kullanmaya başladı. Özellikle dekorasyon ve yemek tarifleri hakkında bilgi almak için internete giriş yapan kadınların büyük bir çoğunluğunun, sosyal medya platformlarındaki yeri de büyük. Ayrıca internet kullanan kadınların %50’ye yakını, gazetelerini de internetten okumayı tercih ediyor.