Sosyal Medya`da doğru adımlar atabilmek, doğru stratejileri bir araya getirmek ile mümkün olabiliyor ve bu makalemizde Facebook Sayfa Yönetimi`ni irdeleyeceğiz.
Twitter, Facebook, Pinterest, Instagram, LinkedIn, Vine, Google Plus ve aklınıza ne gelirse; sosyal medya platfomlarında bir sayfa sahibi olmak internet ortamında popüler hale gelmeniz; marka konumlandırma, dijital pazarlama veya e-ticaret konusunda başarılı olmanız için yeterli olmuyor. Her gün yeni kullanıcıların eklendiği bu mecralarda yükselmek için tecrübelerden kaynaklanan tavsiyelere kulak vermek ve yaratıcı olmak gerekiyor. Bu çerçevede, doğru bir Facebook sayfa yönetimi için de bazı unsurları dikkate almak gerekiyor.
Facebook ortamında marka bilinirliğinizi arttırmak, ürün tanıtımı yapmak gibi amaçlarınız varsa önce faaliyet gösterdiğiniz sektörü ayrıntılı olarak incelemeli, tüketici taleplerini anlamalı, nasıl bir hedef kitle edinmek istediğinizi belirlemeli ve bu kitleyi memnun etme hedefine kilitlenmelisiniz. İşe etkileyici bir Facebook kapak fotoğrafı oluşturarak başlayabilirsiniz. Uygun boyutlardaki, net, kaliteli, markanız hakkında fikir veren yaratıcı bir görsel kullanarak kullanıcılarınızın ilgisini çekebilirsiniz. Mobil kullanıcılar sosyal ağları iş saatlerinden çok işe gitme ve işten dönme saatlerinde kullanıyor; bu yüzden bildirim ve kampanyalarınızı mesai saatlerinin öncesinde veya bitiminde yapmanız uygun olacaktır. Paylaşımların sıklığı da başarılı bir Facebook sayfa yönetimi için önemsenmesi gereken konular arasında yer alıyor. Sürekli olarak reklam ve kampanyalar yayınlamak sosyal medya ortamlarındaki ziyaretçilerin sıkılıp bunalmasına yol açabiliyor. Bu yüzden ürün veya markanızla ilgili içerik paylaşımlarınızın günde 3 taneden fazla olmaması tavsiye ediliyor. Günlük paylaşım yapmıyorsanız hafta içindeki paylaşımlarınızın sayısını da 5 tanenin üzerine çıkarmamanız öneriliyor.
Sosyal ağ platformlarında kullanıcılara geri dönüş yapmanın önemi gerçekten çok büyük. Ziyaretçileriyle ilgilendiğini gösteren, onlara ellerinin altındaki sekmeler ve butonlardan öte gerçek insanlar olduğu duygusunu verebilen, yorum ve eleştirilerini dikkate alan kişi ve kurumlar her zaman diğerlerinden bir adım önde oluyor. Bir kullanıcının şahsınız veya markanızla ilgili bir şikayeti olsa bile buna kısa süre içinde cevap verilmesi kişide olumlu bir etki uyandırıyor. Olumsuz yorumları ortadan kaldırmak veya kullanıcıyla uzun, gereksiz tartışmalara girmenin Facebook sayfa yönetimi konusunda yapacağınız önemli hatalardan biri olduğunu söyleyebiliriz. Daha çok yardımcı olmaya çalışmak, çözüm önermek veya soruna en kısa sürede çözüm getirtileceğini bildirmek gerekiyor.
Facebook, Twitter ve diğer sosyal medya ortamlarında kullanıcılarınıza sunacağınız marka veya ürün tanıtımı amaçlı içerikleri olabildiğince kısa tutmalısınız, uzun metinler ziyaretçileri yorabiliyor. Araştırmalara göre en çok beğeni ve yorum alan içerikler 40 veya daha az karakter içerenler; 40-80 arasında karaktere sahip paylaşımların şansı da oldukça yüksek görünüyor. Kısa paylaşımlar ürünün satılma şansını arttırıyor. E-Ticaret faaliyetlerinin başlıca özelliklerinden biri kullanıcıların ürünlere kısa sürede ve kolayca ulaşmasını sağlamak; bu yüzden paylaşımlarınızda kullanıcıların ürünü satın alabilecekleri linki de vermelisiniz.
Şirket sayfanızda ilginç videolar veya görseller paylaşmanız başarılı bir Facebook sayfa yönetimi için önemli; bu şekilde kullanıcıların ilgisini çekebilirsiniz. Fakat kullanıcıların en çok sade bir şekilde ifade edilmiş ve tek bir fotoğrafın eşlik ettiği durum güncellemeleri ile etkileşimde bulunduğunu da bilmeniz gerekiyor. Blog siteniz ve web sayfanıza Facebook tuşu eklemeyi de ihmal etmemelisiniz. Ürün ve hizmetlerinizle ilgili içerikler dışında ilgi çekici başka içerikler de paylaşmalı, spam içerik yollamaktan kaçınmalısınız. Takipçilerinizin paylaştığı içeriklere yorum yapmanız da hakkınızda olumlu izlenim uyandırır.