Web sitesi sahibi olan ve seo konusuyla ilgilenen birçok internet kullanıcısının bildiği Google web yöneticisi araçları web sitesi veya blogların kolay ve hızlı bir şekilde indekslenmesini sağlar.
Bu hizmetten faydalanmak için önce https://www.google.com/webmasters/tools/ adresini kullanarak Google’daki hesabınızla oturum açmalı ve karşınıza çıkan boş alana sitenizi eklemelisiniz. Daha sonra Google’ın eklenen sitenin size ait olduğundan emin olması için bir doğrulama işlemi yapmak gerekir. Bunu da web sitenizin indeks sayfasına meta etiketlerini veya bir html dosyasını ekleyerek gerçekleştirebilirsiniz. Bu işi meta etiketinin doğrulama metodu ile yapacaksanız Google tarafından size verilen kodu etiketleri içine eklemeniz gerekir. Doğrulama işlemini html dosyasıyla yapacaksanız Google tarafından size verilen linkten ilgili boş html dosyasını indirip web sitenizin ana dizinine yükleme yapmalısınız. Dosya yüklenme işlemi tamamlandıktan sonra ise işleme doğrulama butonu ile devam etmeniz gerekir.
Bunlardan sonra Googlebot’un sayfanıza başarıyla ulaştığını belirten bir uyarı metni gelecek ve işlem tamamlanmış olacaktır. Sayfalarınızın bulunmasını ve indekslenmesini kolaylaştırmak için kontrol paneliniz açık durumdayken sitenize ait site haritasını Google’a göstermelisiniz. Bu işlem için kullanılacak menü kontrol panelinde bulunan site yapılandırma/site haritaları alt menüsüdür. Bu menüye tıkladıktan sonra sitenizin ana dizinine yüklemiş olduğunuz xml formatındaki sitemap.xml isimli dosyanın yolunu girmelisiniz. Google web yöneticisi araçları arasında bulunan Robots.txt dosyası ile tarayıcılara indekslenmesini istediğiniz/istemediğiniz dizinleri bildirebilirsiniz. Sitenizin yanlışlıkla Googlebot tarayıcısını engellememesi için bu dosyanın güncel olması gerekir. ‘Robots.txt analiz aracı’ ile test yaparak bu dosyayı doğru kullandığınızdan emin olabilirsiniz. Ziyaretçilerin sitenize hangi kelimelerle geldiğini görmek için ‘en sık yapılan arama sorguları’ menüsünden, Google’ın sitenizde bulup indekslediği anahtar kelimeleri görmek için ‘anahtar kelimeler’ menüsünden faydalanabilirsiniz. Web tasarımınızı oluşturduktan sonra sitenizin görünüm ve işlevlerini birden fazla tarayıcıda test etmelisiniz. Google Analystic hizmetinden faydalanarak sitenizin görüntülenmesinde kullanılan en popüler tarayıcılara dair fikir edinebilirsiniz. Web siteniz farklı tarayıcılar veya aynı tarayıcının değişik sürümleri tarafından farklı biçimde görülebilir. Bu konuyu test ederek tasarımın bütün ziyaretçilerinize ulaştığından emin olabilirsiniz.
Google web yöneticisi araçları arasında bulunan ‘site değerlendirme’ seçeneğinin işlevi web sitenizde spama girme, virüs bulaşması gibi sorunlar yaşadığınızda durumu Google’a bildirip sorunu çözebilmenizi sağlamaktır. ‘Sitenize giden bağlantılar’ menüsünü kullanarak başka sitelerin sizin web sitenize verdiği backlink’leri görebilirsiniz.