Takipçi sayısı ve hakkında konuşulanlar ölçümlemeleri ile rakiplerinin açık ara önünde giden Ülker’in sosyal medya stratejisi incelendiğinde hemen her ürün için sayfa açıldığı görülüyor.
Instagram ve Pinterest platformlarındaki hesaplarını açtıktan sonra neredeyse öylece bırakan ve Google plus platformunda da sadece Ülker İçim için sayfa açmış olan Ülker firmasının Facebook hesabında oldukça aktif olduğu görülüyor. Takipçi sayısı ve hakkında konuşulanlar ölçümlemeleri ile rakiplerinin açık ara önünde giden Ülker’in sosyal medya stratejisi incelendiğinde hemen her ürün için sayfa açıldığı görülüyor. Paylaşımlarını yaparken takipçileriyle etkileşim sağlamak ve iletişim kurmak konusunda büyük bir özen gösteren firmanın bunun meyvelerini aldığını söyleyebiliriz.
Twitter ortamında da Facebook’la aynı paylaşımları yaptığı görülen Ülker’in bu tutumu farklı sosyal ağlar için farklı çözümler üretme yolunu tercih etmediğini gösteriyor. Ülker; hedef kitlesinin büyük bir kısmının çocukluk dönemlerinden beri tanıdığı bir marka. Bu durum firmaya paylaşımlarında eskiye dönük unsurları da barındırma imkanı veriyor. Düzenlediği anketlerle, ilgi çekici ve eğlenceli paylaşımlarıyla ilgiyi üst seviyede tutmak için yoğun bir çaba sarf eden firmanın başarısı kendini gönderilerin altındaki yorumlarda da gösteriyor. Bu yorumların paylaşım konusuyla ilgili olmayan şikayet mesajları içermediği ve büyük kısmının tüketicilerin pozitif yorumlarından oluştuğu görülüyor. Sosyal medya stratejisini samimiyet, etkileşim ve iletişim üzerine inşa eden firmanın takipçi sayısındaki artış Socialbakers verilerine göre haftalık ortalama 8.000-10.000 arasında değişiyor. Özel günler için özel kampanyalar tasarlayan, yarışma ve anketler yapan, sponsorluğunu üstlendiği futbol takımlarının maçları ve özel günlerinde bu konularda paylaşımlar yapan Ülker sosyal ağlarda faal, samimi ve sıcak davranmanın karşılığını da alıyor.
2006 yılından bu yana YouTube üzerinde de bir hesabı olan Ülker son 1 yıldır bu platformda bol miktarda içerik paylaşımı yapıyor. YouTube’da firmaya, ürünlerine ve faaliyetlerine dair hemen bütün reklam ve videoları bulabilirsiniz. Firma sosyal medya platformlarındaki takipçileriyle ana hesabı üzerinden değil yan hesapları üzerinden etkileşimde bulunmayı tercih ediyor. Ülker’in Instagram, Google+ ve Pinterest’teki hesapları deneme yapmak için açılmış veya bir hevesle açılıp üstünde durulmamış hesaplar gibi görünse de firma Facebook, Twitter ve YouTube’daki tutumuyla sosyal ağları ciddiye aldığını gösteriyor.
Firmanın etkin olduğu platformlarda Ülker Çizi, Ülker Dankek, Ülker Halley gibi ürünleri için birçok hesap açtığı görülüyor. Ülker’in sosyal ağlarla entegre çalışmalarının, firma haberlerini hoş görünüşlü tasarımlarla aktarmasının, kullanıcı bağlılığını arttırmaya yönelik faaliyetlerinin ve video paylaşımları yapmaya özen göstermesinin örnek alınması gerekiyor.