Yeni arayüzüyle daha kullanışlı bir hal alan platformun sadece görsel paylaşım yapılan bir site olmakla yetinmeyeceği giderek daha iyi anlaşılıyor.
Kullanıcıların ilgi alanları ve tanıtımını yapmak istedikleri ürünlerle ilgili panolar hazırlayıp diğer kullanıcılarla resim paylaştıkları bir platform olan Pinterest sosyal ağı Facebook, Twitter, Linkedin, Google plus, YouTube gibi platformlar arasındaki yerini sağlamlaştırmaya ve ilerlemeye devam ediyor. Görünen o ki e-ticaret için Pinterest kullanmak önümüzdeki günlerde daha yaygın bir hal alacak.
Pinterest’te profil oluşturmak ve ürünleri buraya yükleyip kullanıcıya sunmak ciddi bir emek sarf edilmesini gerektiriyor, bu yüzden öncelikle müşteri profilinizin platformda bulunup bulunmadığını tespit etmelisiniz. Platformdaki sayfanın sürekli güncellenmesi ziyaretçilerin ilgisini taze tutmak için çok önemli. Düzenli bir şekilde yeni görseller ve içerikler yüklemezseniz sizi takip edenler sayfanızdan soğuyabilir. Yüksel çözünürlüklü ve kaliteli görseller tüketicilerin ilgisini daha çok çekecek, daha çok beğenilecek ve daha çok paylaşılacaktır. Pinterest yapılan değişiklik ve eklemelere rağmen esas itibarıyla görsel ağırlıklı bir platform; temel içeriğiniz resim, video vb görseller olacak ve bunların kalitesi prestijiniz için son derecede önemli.
E-ticaret için Pinterest sayfası oluştururken kendinize bir pano (board) hazırlamanız gerekiyor. Tek bir panonuz olması ürünlerinizin takibini zorlaştırabilir, bu yüzden board’larınızı kategorilere ayırmanız iyi olur. Böylece müşterileriniz kendilerini ilgilendirmeyen ürünler arasında sıkılıp zaman kaybetmeyecek, neyi görmek ve almak istiyorlarsa onunla karşılaşacaklar. Boardlarınızı tüketici odaklı hazırlamalı, markayı değil o kategorideki ürünü ön plana çıkarmalısınız.
Ürün görsellerinizi pinlerken kampanyalı ürünlerinizin fiyatlarını veya indirim oranlarını belirtebilir, görselin altına ürüne ait URL linkini koyabilirsiniz. Böylece kullanıcı vakit kaybetmeden sitenizin satın alma sayfasına yönlendirilir. Kullanıcılar ilgilendikleri ve satın almak istedikleri ürünleri aramaktan sıkılabiliyorlar, onlara her türlü kolaylığı sağlamalısınız. Ürün ve hizmetlerinize kısa sürede ve doğrudan ulaşabilmelerini sağlayarak müşterilerinizi memnun edebilirsiniz.
Sosyal medya platformlarında her gün, hatta her saat bir yenilik oluyor ve firmaların da bu duruma ayak uydurmaları gerekiyor. E-ticaret için Pinterest kullanırken başarıya ulaşmak istiyorsanız sayfalarınızda günceli yakalamalı; kullanıcıların yeni ürünlerden, yeni modadan ve markanızla ilgili gelişmelerden devamlı olarak haberdar olmasını sağlamalısınız.
Sektörünüzdeki büyük firmalardan öğreneceğiniz çok şey var, bu yüzden onların hesaplarını takip etmeli ve bazı ilgi çekici hareketlerini paylaşmalısınız. Popüler sayfaları paylaşmak takipçi sayınızı arttırır, ayrıca izlediğiniz bu tip hesaplarda olup bitenler ve müşterilerin tepkileri size kendi sayfanızı geliştirmeniz için fikir verir. Denenmiş başarılı yöntemleri uygulamak ilerlemenizi hızlandırır, hatta zaman ayırıp bunları daha gelişmiş hale getirebilirsiniz. Yaratıcı olmak Pinterest veya başka sosyal mecralarda başarılı olmanın olmazsa olmaz koşulları arasındadır.
Pinterest hesabınızın başka sosyal ağlardaki hesaplarınızla etkileşim içinde olmasını sağlamanız insanların bu platformdaki sayfanızdan haberdar olmasına ve en azından bir kısmının Pinterest’teki sayfanızı takip etmeye başlamasına yol açacaktır. Facebook ve Twitter firmaların büyük kısmının geniş kitlelere ulaşmak için zaten kullandığı platformlar; bunlara bir de Pinterest sayfası eklemek size ekstra avantaj sağlar. Zira Pinterest’in kullanımı ülkemizde çok yaygınlaşmış olmasa da bu platform gelecekte daha iyi duruma gelecek gibi görünüyor.