Sosyal ağların kullanımının artması internet ortamındaki içerik sayısının da çoğalmasını getiriyor.
Bu da e-ticaret, marka konumlandırma, marka yönetimi, affiliate marketing gibi işler yapanların, blog sahiplerinin, ürün ve hizmetlerini web üzerinden tanıtmak isteyenlerin paylaştıkları içerikleri daha cazip hale getirmelerini gerektiriyor. Sosyal medyada görsel kullanımı şu yönden çok önemli: İçeriklerin sayısı arttıkça kullanıcılar aradıkları içeriklere ulaşmak için daha fazla siteyi dolaşıyorlar. Bu seçenek bolluğu arasında sitenizin ilginç bulunmasını ve orada daha fazla kalınmasını sağlamak için infografik ve diğer görselleri kullanmanız ve bunu doğru biçimde yapmanız gerekiyor.
Yapılan çalışma ve araştırmalar ilgi çekici, eğlenceli, farklı ve yaratıcı görsellerin internet kullanıcıları tarafından ilgiyle karşılandığını gösteriyor. Facebook sosyal ağında görselliğin ön planda olduğu gönderiler diğer gönderilere göre 6 kat daha fazla tıklanıyor. Tumblr üzerinden yapılan paylaşımların yüzde 42’si sadece fotoğraflardan oluşuyor. Web dünyasında özgün ve kaliteli içeriklerin önemi tartışılmaz; en az onlar kadar önemli olan görsel öğeleri ise asla göz ardı etmemelisiniz. Instagram ve Pinterest platfomları sosyal medyada görsel etkileşimin gücünü kanıtladı; Twitter mikro bloğu da kullanıcılarına 140 karakterlik tweet’lerin yanında fotoğraf ve resim paylaşımı da yapma imkanı veriyor. Facebook kapak fotoğrafı işletmelere kimliklerini ve ilgi alanlarını sergileyebilecekleri geniş bir alan sunuyor. Linkedin, Google plus ve diğer sosyal medya platformlarında paylaşacağınız görsellerin kaliteli ve estetik bir görünümü olmasına dikkat etmelisiniz. Bazı karmaşık şeyleri hedef kitle için daha kolay anlaşılabilir hale de getiren görsellerin kalitesi marka imajını olumlu yönde etkiliyor.
Sosyal medyada görsel öğeler kullanılmasının önemi giderek daha iyi anlaşılırken bu durum blog sitelerinin de daha canlı ve renkli bir görünüm almasını sağladı. Bloğunuzdaki görsellerin ilgi çekmesi için daha fazla görsel kullanımına olanak veren bir tasarıma geçebilir, kendi grafiklerinizi hazırlayabilir, yazılı içeriklerin oranını azaltıp video ve slayt türü paylaşımlara ağırlık verebilirsiniz. İnternetteki görsel trendleri takip ederek bu konuda başarılı olan fikirlerden esinlenmek de faydalı olur. Web üzerinden pazarlama yapmak istiyorsanız grafik ve illüstrasyon tipi paylaşımlar sizin için oldukça uygun araçlardır. Fazla karmaşık olmayan infografikler de kullanıcılar üzerinde iyi bir etki yapar. Görseller ürününüzün satışlarını etkileyebilecek olmasının yanında markanızın kimliğini anlatmanızı da sağlar. Görsellerinizi oluştururken sizi destekleyen takipçilerden yardım ve destek almanızın da faydası olacaktır.