‘E-ticarette başarılı olmak’ konusunu araştırdığınız zaman hedefine fazlasıyla ulaşmış mutlu girişimcilerin yanında bu yolda hayal kırıklığına uğramış sayısız kişi de olduğunu görürsünüz.
Dijital dünyadaki milyonlarca kullanıcıya her gün yenileri ekleniyor ve internet üzerinden ticaret yapmak sanıldığı kadar kolay değil. İyi bir sonuç almak için deneme-yanılmalardan sonra ortaya çıkmış formülleri dikkate almak ve sabırlı olmak gerekiyor. Bir organizasyonu e-iş için hazırlarken zaman, emek ve para harcamanız gerekecektir. E-ticarette başarı için öncelikle müşteri merkezli olmalısınız. İşinizi ve web sitenizin her detayını müşterilerinizin hayatını kolaylaştırmak, onlara ekstra faydalar sunmak ve yardımcı olmak üzerine tasarlamalısınız. Sadece sattığınız ürünün değil satın alma sürecinin her detayının tatmin edici olmasını sağlarsanız satışlarınız artacaktır.
Başarılı e-ticaret firmalarının ortak özelliklerinden biri odaklanacakları pazarı doğru tespit etmeleridir. Bir diğer önemli nokta da şirketin işleyiş sisteminin müşteri perspektifiyle tekrar düzenlenmesidir. Büyüme hedefiyle çalışan müşteri odaklı yöneticilerle bu yöneticilerin amaca ulaşabilmeleri için teknolojiyi kullanan bilgi teknolojisi planlamacılarının ortak çalışmaları da son derecede önemlidir. E-ticarette başarı yolunda müşteri ilişkilerinde etkili olabilecek birçok faktör sayılabilir; fakat bunların bir kısmı kritik öneme sahiptir. Bunlar doğru müşteri kitlesine odaklanmak, müşteri ilişkilerine her yönüyle hakim olmak, müşterilerin tercihlerini bilmek ve onlara zaman kazandıracak yaratıcı öneriler sunmak olarak sıralanabilir. Ayrıca elektronik ticaret için tasarlanmış sitenizi devamlı olarak ziyaret eden bir topluluk oluşturmalısınız. Müşterilere yardımcı olmak, kişiselleştirilmiş servis sağlamak ve onlarda olumlu etki bırakan iş prosedürlerini daha etkin kılmak da önem vermeniz gereken noktalar arasındadır. Doğru müşteri kitlesini tespit edip bu kitleye odaklanmayı başlangıç noktası olarak almanız avantajlı olur; böylece yanlış bir müşteri topluluğuyla zaman kaybetmezsiniz.
E-ticaret için kar marjı düşük ürünler düşünürseniz gelirinizin artması için daha sık satış yapmanız; bunu sağlamak için de sitenize daha fazla ziyaretçi çekmeniz ve daha çok ziyaretçiyi müşteriye dönüştürmeniz gerekir. Bunun yolu ise çoğu zaman reklam için yüklü harcamalar yapmaktan geçer. Bu yüzden; sermayeniz fazla değilse kar marjı yüksek olan ürünlere yönelmeniz daha doğru olur. E-ticarette başarı için sabırlı olmak durumundasınız; kısa sürede büyük ve parlak sonuçlar beklemek hayal kırıklığına uğramanıza yol açabilir. Arama motoru optimizasyonu veya içerik pazarlaması gibi yöntemleri uygulamanın uzun vadede size faydası olacaktır, fakat bunların sonuç vermesi zaman alır. Kontrolsüz harcamalardan kaçınmalı, yaptığınız harcamaların size nasıl geri döneceğini kestirmeye çalışmalısınız. Bu; her şeyin en ucuzunu seçmek demek değildir. Önemli olan ödediğiniz fiyatın aldığınız sonuca değmesidir. Sattığınız ürünlerin getirisini takip etmeli; geri dönüşü yüksek olanları ayırt edip düşük performanslı olanları elemelisiniz.
E-ticarette başarılı olmak için önemli unsurlardan biri de ürün sayfalarının cazip bir şekilde tasarlanması ve güncellenmesidir. Ürünlerle ilgili bilgiler, çarpıcı fotoğraflar yayınlamalı; müşteri yorumlarına önem vermelisiniz. Tüketicilerin satın alma kararına yaklaşmasını sağlayan bu sayfaları sürekli daha iyi hale getirmelisiniz. E-ticarette başarı sağlamak için her fırsatta sitenizi daha da geliştirmek; daha iyi, karlı, cazip ürünler temin etmek ve müşteri memnuniyetini daha üst seviyelere çıkarmak konusunda düşünmelisiniz.